Napisane przez: annajamaica | Luty 17, 2014

Walentynki

– ‚Wiesz, nie zauważyłem żeby kobiety tutaj w ten dzień miały na sobie coś czerwonego czy różowego. Na Jamajce w Walentyki kobiety zakładają na siebie coś w tych kolorach’ –  wtrącił mąż.

O?, na to ja. ‚Serio?‚, trochę nie dowierzam.

‚Y-hy, yah mon’, na to on.

‚Jakoś nigdy nie zwróciłam uwagi’, odpowiedziałam w duchu przeklinając siebie za gapiostwo.

Ale dla mnie Walentynki to komercja więc chyba podświadomie się wyłączam na to ‚święto’ i jego marketingowe zakusy. Co na pewno zauważałam to wzmożony ruch ulicznej sprzedaży detalicznej na skrzyżowaniu Trafalgar, Waterloo i Hope Road w Kingston. W ten dzień zawsze bardziej uwijali się goście sprzedający róże na sztuki.

na Hope Road

na Hope Road

I jeszcze jedno, ‚przyzakładowa’ cukiernio-kawiarnia sprzedawała okolicznościowe pakieciki mini serniczków, o czym pisałam tu.

W tym roku naoglądałam się komedii romantycznych, że się wyrażę, do zerzygania. No i nie obyło się bez jamajskiego akcentu. Puścili na którymś z kanałów ‚Meet Joe Black’ gdzie Brad Pitt mówi po jamajsku.

Responses

  1. Czekam z niecierpliwością na kolejny wpis 🙂
    Pojawi się a najbliższym czasie? 😉

    • Hej,

      Przepraszam za to milczenie. Strona jest w przebudowie, pisuję do szuflady póki co, potem hurtem będę publikować.
      Podam oficjalną informację na blogu o zmianach i jak już będzie strona mniej więcej jakoś wyglądać to podam nowy link.

  2. Aniu, możesz powiedzieć czy widziałaś kiedyś artystów takich jak np. Alborosie gdzieś w Kingston na Jamajce? 😀
    Pozdrawiam

    • Witaj,

      Co do Alborosie to nie dam sobie ręki uciąć. Ale widziałam Bounty Killera (kiedyś mieszkaliśmy na tym samym osiedlu), Elephant Mana, Tarrusa Riley, Beresa Hammonda – kilka razy, Tessanne i Tami Chin, Lady Saw, Tifa, Chrisa Martina, Cecille, Mavado…tyle mi się przypomina.
      Jak się tam mieszka to można trafić na ‚gwiazdy’, ot choćby w supermarkecie – dlatego tam nie ma kultu gwiazd, ot taki sam człowiek jak każdy inny (tyle że może z większym stanem konta 😉 )


Skomentuj

Kategorie

